02.08.2015,  22:22:08 | 1 comentariu | 3237 vizualizari
Preşedintele David se ia la trântă cu contractele atribuite discreţionar. Orice intenţie de achiziţie cu o valoare mai mare de 1.000 de lei va fi postată online, toate firmele interesate putând să oferteze. Ample verificări la instituţiile subordonate CJ Hunedoara!
de Cătălin DOCEA
În luna iulie a.c., mai multe articole publicate de cotidianul online hunedoaraplus.ro (din care mai fac parte Timiş Plus şi Ziarul Văii Jiului), materiale preluate şi de către cotidianul „Glasul Hunedoarei” şi mai multe bloguri din judeţ, au dezvăluit faptul că atât la Teatrul de Artă, cât şi la Spitalul Judeţean de Urgenţă, ambele instituţii devene fiind subordonate Consiliului Judeţean Hunedoara, au avut loc o serie de achiziţii cu cântec. 
 
În esenţă, am arătat că s-au atribuit contracte unor firme (mereu aceleaşi) controlate de către angajaţi ai instituţiilor publice (cazul Spitalului Judeţean de Urgenţă), ori chiar unor firme la care asociat a fost managerul Teatrului de Artă din Deva. De asemenea, am mai remarcat fie firme foarte noi, fie firme care nu aveau experienţă relevantă în domeniul contractelor ce le-au fost atribuite. Cu alte cuvinte, achiziţii cu miros de şmenuri ordinare. Din bani publici!
Adrian David, preşedintele CJ Hunedoara, a anunţat vineri, în cadrul unei conferinţe de presă, faptul că toate contractele atribuite în 2015 de către instituţiile subordonate CJ Hunedoara vor fi analizate atât din punct de vedere al legalităţii (unde, suntem convinşi, nu vor fi identificate mari nereguli – şefii respectivelor instituţii ştiind să se acopere de acte), cât mai ales din punct de vedere al oportunităţii (pentru a se vedea dacă valorile contractelor sunt în concordanţă cu preţurile pieţei libere).
„Am trimis Corpul de Control acolo (la Teatrul de Artă Deva - n.a.) pentru a vedea dacă aceste achiziţii au fost făcute corect din punct de vedere legal. Urmează să fie efectuată şi o verificare din partea Serviciului de Audit pentru că ne interesează şi dacă aceste cheltuielile au fost făcute legal şi oportun”, a declarat Adrian David, preşedintele CJ Hunedoara. 
Primele controale se derulează deja la Teatrul de Artă din Deva, însă toate achiziţiile efectuate în 2015 de către instituţiile subordonate CJ Hunedoara vor fi verificate în perioada imediat următoare.
Mai mult, pentru a preveni astfel de situații, Adrian David a spus că în ședința din această lună va fi supus spre aprobarea consilierilor județeni un regulament referitor la achizițiile ce depășesc valoarea de 1.000 de lei, fără TVA. 
„Nu va exista nicio achiziţie a unei instituţii publice subordonate CJ Hunedoara care să nu stea pe site-ul consiliului şi pe site-ul propriu al instituţiei respective timp de 72 de ore, pentru studiu”, a precizat Adrian David.
Cum se vor întâmpla, concret, lucrurile de acum înainte? Simplu de tot. Toate instituţiile subordonate CJ Hunedoara vor publica pe internet intenţia de a face orice achiziţie de bunuri şi servicii cu o valoare mai mare de 1.000 de lei. Anunţurile de intenţie vor rămâne online timp de minim 72 de ore, timp în care toate firmele interesate vor putea pregăti şi transmite oferte.
Această modalitate de lucru va avea două efecte imediate. În primul rând, orice firmă va putea să devină furnizor al instituţiilor subordonate CJ Hunedoara. Până acum, aşa cum Hunedoara Plus şi Ziarul Văii Jiului au dezvăluit şi demonstrat, managerii instituţiilor subordonate CJ Hunedoara atribuiau direct contractele de bunuri, servicii şi lucrări numai unor grupuri atent selectate de firme, în unele cazuri chiar unor societăţi cu care mana­gerii instituţiilor publice au avut legături directe în trecut. Un al doilea efect va fi acela că achiziţiile se vor face la preţul corect, de piaţă, întrucât orice societate comercială va putea să oferteze nemijlocit. Dispar astfel cazurile în care, spre exemplu, tonerul ori hârtia pentru copiator erau cumpărate la preţuri şi de 3-4 ori mai mari decât cele ale pieţei. De asemenea, nu va mai fi posibilă interpunerea unor firme între instituţiile publice şi societăţile care execută/ livrează/prestează diverse lucrări/produse/servicii. Se estimează o scădere cu minim 30% a cheltuielilor instituţiilor publice subordonate CJ Hunedoara, analizele ulterioare urmând a ne oferi date concrete despre dimensiunile hoţiei din aceste entităţi finanţate de la bugetul judeţean. Vom reveni.


Informatiile publicate de zvj.ro pot fi preluate doar in limita a 250 de caractere, cu CITAREA sursei si LINK ACTIV. Orice alt mod de preluare a textelor de pe acest site constituie o incalcare a Legii 8/1996 privind drepturile de autor si va fi tratat ca atare.


Comentarii articol (1 )

#1 kemal03.08.2015,  08:18:45
Poate mai bine faci ceva pt drumul de la intrare din Defileu pana la intrare in Vulcan ,podul mai are putin si se desface(Iscroni)


Adauga comentariu
  Numele tau:


  Comentariul tau:


  Cât fac 8 ori 6  ?  


   DISCLAIMER
   Atentie! Postati pe propria raspundere!
   Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

Pe aceeasi tema
Joi, 29 octombrie 2015, la ora 12:00, preşedintele Consiliului Judeţean (CJ) Hunedoara, Adrian David, s-a aflat în vizită[..]
29.10.2015, 23:32   |    0 comentarii
La sfârşitul săptămânii trecute, în localitatea Cîrneşti, din comuna Toteşti, a avut loc şedinţa or[..]
20.07.2015, 20:30   |    1 comentarii
Vineri, 19 iunie, noul preşedinte ales al Consiliului Judeţean Hunedoara, Adrian David, a organizat la Petroşani o conferinţă[..]
21.06.2015, 11:12   |    0 comentarii
Îți dorești o presă liberă și independentă?
Alege să o susții!

Publicitate
Newsletter