10.01.2018,  19:00:50 | 0 comentarii | 386 vizualizari
Aceasta e întrebarea: De ce dacă scade numărul elevilor crește numărul grădiniţelor?
de Alina PIPAN

Ministerul Educației nu investește mult în reabilitarea rețelei de școli și licee, acestea fiind de câțiva ani în subordinea administrației locale. Astfel primăriile cer fonduri pentru proiectele de reabilitare către Ministerul Dezvoltării și primesc finanțare, anual, prin programele de dezvoltare locală. 

Ministerul Educației derulează însă un Proiect pentru Reforma Educației Timpurii (PRET) și un Proiect pentru Reabilitarea Infrastructurii Școlare (PRIS), prin care investește în infrastructura școlară. Primul este un proiect naţional cofinanţat de Guvernul României şi Banca de Dezvoltare a Consiliu­lui Europei (BDCE), în valoare de 105 mil. euro şi se desfăşoară în intervalul 2007-2016, al doilea este finanțat de guvern, se derulează din 2004 și ar fi trebuit să se încheie tot în 2016. Însă anul trecut încă s-a lucrat pentru reabilitarea instituțiilor școlare care au primit finanțare pentru reabilitare și lucrările vor continua și anii viitori. Ministerul Educaţiei Naţionale a realizat şi finalizat lucrările la obiectivul de investiţii Grădiniţă cu program normal 2 săli de grupă Iscroni - Aninoasa în 2017. Dar finanțare au mai primit alte 3 grădinițe, la care lucrările sunt programate în perioada 2017- 2019, deci se vor derula și pe parcursul acestui an. Se lucrează la Grădiniţa cu program normal cu 4 săli de grupă din Vulcan, la Grădiniţa cu program normal cu 4 săli de grupă din Aninoasa și la Grădiniţa cu program normal cu 3 săli de grupă din Lupeni. Petroșaniul, Aninoasa, Petrila, Uricaniul vor grădinițe noi. Au depus și au primit finanțare pentru acest tip de infrastructură, cu toate că în ultimii 5 ani se constată un trend descendent al natalității și efectivelor de elevi. Însă trendul descendent se înregistrează statistic la nivelul întregii populații de elevi, dar nu caracterizează populația de preșcolari din anumite cartiere sau zone ale unor orașe sau din județ. De exemplu, la Petroșani în general scade numărul elevilor, dar crește în Colonie și Aeroport mai mult decât în centrul orașului. Același lucru se întâmplă și în celelalte orașe. În ultimii 5 ani au fost închise 17 unităţi şcolare - în special în mediul rural, şi nu au fost înfiinţate altele noi. Tot în ultimii 5 ani, efectivele de elevi cuprinse în sistemul de învăţământ preuniversitar din judeţul Hunedoara au fost în scădere de la un an la altul (conform BDNE, SIIIR). În anul şcolar 2017-2018, numărul de elevi din învăţământul preuniversitar este de 57.488, menţinându-se tendinţa de scădere a efectivelor de elevi, cu care s-a confruntat sistemul de educaţie în ultimul deceniu. La nivel de judeţ, creşteri ale efectivelor de elevi se înregistrează doar în învăţământul postliceal. Cele mai mari scăderi ale numărului de elevi s-au înregistrat la nivelul învăţământului liceal/ profesional.



Informatiile publicate de zvj.ro pot fi preluate doar in limita a 250 de caractere, cu CITAREA sursei si LINK ACTIV. Orice alt mod de preluare a textelor de pe acest site constituie o incalcare a Legii 8/1996 privind drepturile de autor si va fi tratat ca atare.


Comentarii articol (0 )

Nu exista niciun comentariu.

Adauga comentariu
  Numele tau:


  Comentariul tau:


  Cât fac 6 ori 6  ?  


   DISCLAIMER
   Atentie! Postati pe propria raspundere!
   Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

Îți dorești o presă liberă și independentă?
Alege să o susții!

Anunț
Publicitate
Newsletter