01.02.2018,  19:42:48 | 0 comentarii | 452 vizualizari
Petroșani / Bani pentru animalele fără stăpân 
de Corneliu BRAN

În cadrul ultimei şedinţei ordinare de consiliu local de la Petroşani, au existat şi trei proiecte pentru plata anuală a cotizaţiilor aferente municipiul Petroşani la trei asociaţii din care face parte.

Este vorba de Asociaţia Municipiilor din România (AMR) - pentru care cotizaţia anuală a Petroşaniului este de 21.355 lei (calculată astfel: 0,5 lei/locuitor/an x numărul de locuitori raportat anual la Institutul Naţional de Statistică la data de 1 ianuarie al anului anterior – în cazul Petroşaniului, numărul de locuitori raportat la 1 ianuarie 2017 a fost de 42.710); de Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară „Apa Valea Jiului” – pentru care cotizaţia pe anul 2018 este de 42.710 lei; şi de Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară „Serviciul judeţean pentru ocrotirea animalelor fără stăpân” pentru care se plăteşte suma de 106.065 lei (2,5 lei/cap de locuitor).
Toate aceste trei proiecte au fost votate de consilieri şi n-au existat discuţii decât la unul dintre ele, este vorba de proiectul legat de ADI Serviciul judeţean pentru ocrotirea animalelor fără stăpân. Asta deoarece consilierul Mihai Barbu a vrut să ştie pe ce se duce această sumă de bani, „că dăm cu miliardul repede, dar nu ştim pe ce cheltuiesc ăştia banii, timp în care la alţii tăiem sume şi poate sunt mai importanţi şi chiar fac treabă”. „Nu prezintă nicio situaţie contabilă, aşa cum a subliniat şi colega noastră în chestiunea Salvitalului (consilierul Margareta Burduf – n.r.). Am aflat din puţinele date care sunt ataşate proiectului de hotărâre că au avut loc un fel de adunare a adunării, o şedinţă a AGA, în care trebuiau să fie prezenţi 52 de membri. Nu ştim câţi au fost la prima şedinţă, că nu s-a ţinut din lipsă de cvorum, dar la a doua şedinţă, a doua zi, se prezintă 12 membri. Şi ăştia 12 hotărăsc în numele celor care i-au delegat... Şi să vedeţi inadvertenţa pe care doresc să o semnalez: Deva este împotriva acestui proiect de hotărâre, Deva care dă un 1,742 miliarde lei, dar votează nişte comune care au şi ăia câţiva câini pe teritoriul lor! Vreau să întreb, noi am fost prezenţi la aceste Adunări Generale?”, a întrebat la finalul intervenţiei Mihai Barbu.
Daniel Vişan, directorul executiv din primărie, i-a răspuns imediat consilierului, menţionând că reprezentantul consiliului local, „domnul Niculescu Florin se prezintă la fiecare şedinţă, iar acest lucru se poate demonstra prin delegaţii şi prin prezenţa care se face la aceste şedinţe”.
„Eu v-am întrebat pentru că procesul-verbal al acelei şedinţe nu menţiona care dintre delegaţi au fost prezenţi, nici la prima, nici la a doua... Ceea ce nu-i împiedică să ne ceară un miliard. Nu prezintă nicio situaţie contabilă pe ce se duc banii ăştia şi noi votăm în fiecare dată... Au observat că cei din Baru nu plătesc şi au zis că o să-i excludă din asociaţie – deşi mă îndoiesc că şi comuna Baru mai aduce nişte bani la binele comun, şi cam atât... Vă rog să amânaţi acest proiect până ne prezintă o situaţie contabilă. Mi-a mai zis mie cineva de la Judecătorie că sunt vreo 15 asociaţii de protecţie a câinilor înfiinţate în ultima perioadă. Deci, înseamnă că merge industria protecţiei animalelor”.
După ce directorul financiar Daniela Popa a explicat că „nu vom vira niciun leu, cum am procedat şi anul trecut, până când nu vom primi un Raport de activitate. Nu le dăm banii până ce nu vedem exact. Aşa am procedat şi la alte asociaţii, chiar azi am primit de ADI deşeuri un Raport, e drept cam foarte anemic, dar totuşi e ceva decât deloc. Nu vom vira banii până nu vin cu un raport, asta e clar, deci staţi liniştit, domnule consilier”. „Perfect, sunteţi gând la gând cu mine şi mă bucur că lucrurile stau aşa... de aceea eu cer în continuare amânarea proiectului”, a specificat consilierul.
„Propun la vot propunerea Barbului... mă scuzaţi, a domnului Barbu... de amânare”, s-a bâlbâit, voit sau nu, preşedintele de şedinţă Cornea, în râsetele sălii. După care s-a scuzat. „Da, am ajuns şi substantiv comun...”. După ce aceeaşi directoare a menţionat că nu se poate amâna proiectul deoarece „înseamnă că dacă dânşii au avut activitate şi în ianuarie, noi nu mai putem lua în considerare această lună... şi atunci complicăm treaba”. 
În cele din urmă, după alte câteva intervenţii ale altor consilieri, s-a votat şi acest proiect cu 12 voturi „pentru”, două voturi „împotrivă” şi patru „abţineri”.



Informatiile publicate de zvj.ro pot fi preluate doar in limita a 250 de caractere, cu CITAREA sursei si LINK ACTIV. Orice alt mod de preluare a textelor de pe acest site constituie o incalcare a Legii 8/1996 privind drepturile de autor si va fi tratat ca atare.


Comentarii articol (0 )

Nu exista niciun comentariu.

Adauga comentariu
  Numele tau:


  Comentariul tau:


  Cât fac 2 ori 2  ?  


   DISCLAIMER
   Atentie! Postati pe propria raspundere!
   Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

Îți dorești o presă liberă și independentă?
Alege să o susții!

Publicitate
Newsletter