01.10.2017,  12:21:45 | 0 comentarii | 2063 vizualizari
Comunicat de presă / Noi criterii de prioritate pentru acordarea de îngrijiri medicale la domiciliu/ îngrijiri paliative


de Ziarul Vaii Jiului

Consiliul de Administrație al CAS Hunedoara a avizat, în cadrul ședinței de joi, 28.09.2017, modificarea criteriilor de prioritate pe baza cărora se soluționează cererile de acordare a îngrijirilor medicale la domiciliu/ îngrijirilor paliative, în vederea eficientizării accesului asiguraților la servicii de îngrijiri medicale la domiciliu/ îngrijiri paliative, cu respectarea principiului transparenței, tratamentului egal și a utilizării eficiente a fondurilor utilizate în sistemul de asigurări sociale de sănătate alocate cu această destinație.  

 

Pentru a beneficia de servicii de îngrijiri medicale la domiciliu, asigurații trebuie să depună la Casa de Asigurări de Sănătate Hunedoara următoarele documente:

  • o cerere tip (poate fi descărcată accesând link-ul: http://www.cnas.ro/cjashd//media/files/Cerere%20plus%20Declaratie%20IMD.pdf);
  • actul de identitate (în copie) pentru beneficiar/ împuternicit legal;
  • certificat de naștere/ căsătorie (în copie) după caz, pentru a demonstra calitatea împuternicitului, respectiv fiu, fiică/ soț, soție;
  • împuternicire notarială/ împuternicire avocaţială;
  • recomandarea pentru îngrijiri medicale la domiciliu/ paliative la domiciliu;
  • documente medicale care să susțină diagnosticele și starea pacienților (scrisori medicale, bilete de externare din spital, rezultatele analizelor medicale/explorărilor funcționale/explorărilor imagistice CT/RMN/ecografii, rezultatele anatomo-patologice, orice document medical din care rezultă diagnosticele și starea pacientului).

 

Ținând cont de data înregistrării cererilor la CAS Hunedoara prioritatea soluționării cazurilor se va stabili conform datelor din recomandarea pentru îngrijiri medicale la domiciliu/îngrijiri paliative la domiciliu completată de medic și în funcție de criteriile de prioritate enunțate în anexă.

Dosarele pot fi depuse la Casa de Asigurări de Sănătate Hunedoara de luni până joi, între orele 09:00–12:00.

Biroul de presă

 

Anexa la Decizia nr.  328 / 28.09.2017

 

CRITERII DE PRIORITIZARE

 

PE BAZA CĂRORA SE SOLUȚIONEAZĂ CERERILE DE ACORDARE A ÎNGRIJIRILOR MEDICALE LA DOMICILIU / ÎNGRIJIRILOR PALIATIVE LA DOMICILIU

 

Orice dosar de îngrijiri medicale paliative/la domiciliu va conține obligatoriu (fiind criteriu de eligibilitate) documente medicale care să susțină diagnosticele și starea pacienților (scrisori medicale, bilete de externare din spital, rezultatele analizelor medicale/explorărilor funcționale/explorărilor imagistice CT/RMN/ecografii, rezultatele anatomo-patologice, orice document medical din care rezultă diagnosticele și starea pacientului).

 

Ținând cont de data înregistrării cererilor la CAS Hunedoara prioritatea soluționării cazurilor se va stabili conform datelor din recomandarea pentru îngrijiri medicale la domiciliu/îngrijiri paliative la domiciliu completată de medic și în funcție de următoarele criterii:

 

Criteriul nr. 1 – Paliația, având în vedere gravitatea, celeritatea în oferirea serviciilor, necesitatea continuării îngrijirilor spitalicești precum și complexitatea îngrijirii.

 

Criteriul nr. 2 și Criteriul nr. 3 - țin cont de nevoile de îngrijiri realizate de personal medical calificat și specializat respectiv medic, asistent, kinetoterapeut evidențiate prin procedurile codificate conform Normelor după cum urmează:

 

Criteriul nr. 2 – Copii 0-18 ani cu indicația următoarelor proceduri codificate conform legislației astfel:

 

2.1, 2.2, 2.3, 3, 4, 5, 6, 7, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 28, 29, 30. În cadrul acestui criteriu se realizează următoarea stratificare cu punctarea diferențiată în funcție de scorul ECOG astfel:

 

  • ECOG 3 – 5 pct.
  • ECOG 4 – 10 pct.

 

Criteriul nr. 3 – Pacienți la care există nevoia de îngrijiri medicale realizate de personal calificat evidențiată prin următoarele proceduri codificate conform legislației astfel:

 

2.1, 2.2, 2.3, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 28, 29, 30. În cadrul acestui criteriu se realizează următoarea stratificare cu punctarea diferențiată în funcție de scorul ECOG astfel:

 

  • ECOG 3 – 5 pct.
  • ECOG 4 – 10 pct.

 

Se consideră prioritate și se punctează cu 10 pct. următoarele criterii medicale:

 

  • afecțiuni ONCOLOGICE;
  • afecțiuni NEUROLOGICE cu deficiență motorie (boli cerebrovasculare, AVC cu sechele, hemoragie subarahnoidiană, hemoragie intracraniană, infarct cerebral, demență senilă, sindroame paralitice documentate - tetrapareză, hemipareză, paraplegie);
  • afecțiuni ORTOPEDICE cu deficiență motorie;
  • intervenții chirurgicale sub 3 luni;
  • HIV/SIDA;
  • boli degenerative severe;
  • boli cardiovasculare severe (infarct miocardic acut în urmă cu 3 luni, insuficiență cardiacă decompensată, arteriopatie obliterantă membre inferioare);
  • diabet zaharat complicat (arteriopatie, neuropatie, nefropatie);
  • membre inferioare amputate.

 

Criteriul nr. 4 – toate cazurile fără procedurile menționate la criteriul 3. În cadrul acestui criteriu se realizează următoarea stratificare cu punctarea

diferențiată în funcție de scorul ECOG astfel:

 

  • ECOG 3 – 5 pct.
  • ECOG 4 – 10 pct.

 

Se consideră prioritate și se punctează cu 10 pct. Aceleași criterii medicale ca la Criteriul 3.

 

CODIFICARE PROCEDURI CONFORM NORMELOR:

 

2.1 administrarea medicamentelor IntraMuscular

2.2 administrarea medicamentelor SubCutanat

2.3 administrarea medicamentelor IntraDermic

3. administrarea medicamentelor intravenos sub supravegherea medicului

4. sondaj vezical, îngrijirea sondei urinare şi administrarea medicamentelor intravezical pe sondă vezicală

5. administrarea medicamentelor prin perfuzie endovenoasă sub supravegherea medicului

6. alimentarea artificială pe gastrostomă/sondă gastrică

7. alimentarea pasivă pentru bolnavii cu tulburări de deglutiție

8. clisma cu scop evacuator

12. îngrijirea plăgilor simple și/sau suprainfectate/suprimarea firelor

13. îngrijirea escarelor multiple

14. îngrijirea stomelor

15. îngrijirea fistulelor

16. îngrijirea tubului de dren

17. îngrijirea canulei traheale

28. ventilație noninvazivă

29. alimentație parenterală cateter venos central/periferic

30. kinetoterapie individual.

 

Aprobate prin Hotărârea Consiliului de Administraţie al CAS Hunedoara nr. 9 / 28.09.2019

 

PREŞEDINTE - DIRECTOR GENERAL, cu delegare

ec. VAIDNER LILIANA


Comentarii articol (0 )

Nu exista niciun comentariu.

Adauga comentariu
  Numele tau:


  Comentariul tau:


  C창t fac 7 ori 6  ?  


   DISCLAIMER
   Atentie! Postati pe propria raspundere!
   Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii


Informatiile publicate de zvj.ro pot fi preluate doar in limita a 250 de caractere, cu CITAREA sursei si LINK ACTIV. Orice alt mod de preluare a textelor de pe acest site constituie o incalcare a Legii 8/1996 privind drepturile de autor si va fi tratat ca atare.




Îți dorești o presă liberă și independentă? Alege să o susții!

Banii rezultați din contribuțiile cititorilor sunt esențiali pentru a susține pe termen lung articolele, investigațiile, analizele și proiectele noastre.

Poți contribui cu donații prin Pay Pal sau prin donatii directe în contul
Ziarul Vaii Jiului SRL. 
CONT LEI: RO94BTRL02201202K91883XX, 
deschis la Banca Transilvania.

Payments through Paypal




- - -
Bannere şi mesh-uri publicitare - click pentru a comanda online!

_____
Flyere, pliante, broşuri, afişe, cărţi de vizită, mape, formulare...
_____
Cataloage promoţionale 2024
_____
Plăcuţe şi indicatoare pentru case, blocuri, sedii
_____
Rame click - comandă online!
_____
Panou decorativ pentru interior sau exterior – tu alegi designul!
_____
Steaguri publicitare - click pentru a comanda!
_____
Stâlpi pentru delimitare (opritori, de ghidare) - comandă online!






_____
Cataloage promoţionale 2024


Îți dorești o presă liberă și independentă?
Alege să o susții!
_____
Bannere şi mesh-uri publicitare - click pentru a comanda online!
Promovare
Publicitate
Newsletter